Przeglądasz stronę, która nie jest aktualna
Treść poniżej jest przestarzała i nieaktualna. Przeglądasz wersję strony, która została już zmieniona. Istnieje nowsza wersja tej treści.
Przejdź do aktalnej wersji strony
Skargi i wnioski
Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków, a także o koordynacji rozpatrywania skarg przez pracownika Kancelarii wg Zarządzenia nr 15/2024 Dyrektora Muzeum Literatury im Adama Mickiewicza w Warszawie w sprawie trybu i zasad organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
Dyrektor Muzeum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków po uprzednim ustaleniu terminu spotkania przez sekretariat w każdy pierwszy wtorek każdego miesiąca godzinach 11:00 – 13:00. W sytuacjach szczególnych przyjmuje w każdy dzień roboczy, po uprzednim uzgodnieniu z kancelarią/sekretariatem formy oraz terminu przyjęcia.
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego — Dział VIII;
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
Zgodnie z §8. pkt 1. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpoznania.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 RODO tj. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję Panią/Pana, że Administratorem danych osobowych jest Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie, Rynek Starego Miasta 20.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego) w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII Skargi i wnioski.
Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, a także innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej. Dane będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa.
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo:
- dostępu do danych osobowych,
- żądania ich sprostowania,
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach wymienionych w RODO,
- usunięcia danych, w przypadku, gdyby dane były przetwarzane niezgodnie z prawem.
W związku z tym, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, osobie, której dane dotyczą nie przysługuje prawo do przenoszenia danych ani prawo do wniesienia sprzeciwu.
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2).
Podanie danych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym rozpatrzenie skargi lub wniosku, co wynika w szczególności z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Oznacza to, że podanie danych osobowych we wniosku lub skardze jest konieczne dla ich rozpatrzenia.
W trakcie przetwarzania danych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
______________
Zarzadzenie_15_2024_tryb_i_zasady_zalatwiania_skarg_i_wnioskow.pdf