Przeglądasz stronę, która nie jest aktualna
Treść poniżej jest przestarzała i nieaktualna. Przeglądasz wersję strony, która została już zmieniona. Istnieje nowsza wersja tej treści.
Przejdź do aktalnej wersji strony
Skargi i wnioski
Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków, a także o koordynacji rozpatrywania skarg przez pracownika Kancelarii
wg Zarządzenia nr 15/2024 Dyrektora Muzeum Literatury im Adama Mickiewicza w Warszawie w sprawie trybu i zasad organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
Dyrektor Muzeum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków po uprzednim ustaleniu terminu spotkania przez sekretariat w każdy pierwszy wtorek każdego miesiąca godzinach 11:00 – 13:00.
Kwalifikowanie skarg i wniosków
- Kwalifikowania spraw jako skargi lub wniosku dokonuje Dyrektor.
- Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
- Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego do wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji Muzeum, Muzeum nie rejestruje, a następnie zawiadamia wnoszącego, aby zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ gdzie ewentualnie może zgłosić sprawę/wniosek.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia i nie są rejestrowane.
Rozpatrywanie skarg i wniosków
- Skargi/wnioski rozpatruje Dyrektor Muzeum.
- Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
- oryginał skargi/wniosku,
- materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
- odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z potwierdzeniem jej wysłania bądź przekazania,
- inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
- oznaczenie Muzeum,
- informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
- imię i nazwisko wraz ze stanowiskiem służbowym osoby rozpatrującej skargę.
4. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w Kancelarii Muzeum.
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
- Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca.
- Skargę/wniosek rozpatruje się zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
- Informacje o stanie załatwionych spraw dotyczących skarg i wniosków można uzyskać:
- dzwoniąc na numer telefonu: 22 831 76 92, lub tel: 22 831 40 61, wew. 117;
- kierując zapytanie na adres poczty elektronicznej: kancelaria@muzeumliteratury.p
______________
Zarzadzenie_15_2024_tryb_i_zasady_zalatwiania_skarg_i_wnioskow.pdf