Biuletyn Informacji Publicznej
Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie

Skargi i wnioski

Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków, a także o koordynacji rozpatrywania skarg przez pracownika Kancelarii

wg Zarządzenia nr 15/2024 Dyrektora Muzeum Literatury im Adama Mickiewicza w Warszawie w sprawie trybu i zasad organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków

Dyrektor Muzeum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków po uprzednim ustaleniu terminu spotkania przez sekretariat w każdy pierwszy wtorek każdego miesiąca godzinach 11:00 – 13:00.

Kwalifikowanie skarg i wniosków

  1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wniosku dokonuje Dyrektor.
  2. Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
  3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego do wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
  4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji Muzeum, Muzeum nie rejestruje, a następnie zawiadamia wnoszącego, aby zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ gdzie ewentualnie może zgłosić sprawę/wniosek.
  5. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia i nie są rejestrowane.

Rozpatrywanie skarg i wniosków

  1. Skargi/wnioski rozpatruje Dyrektor Muzeum.
  2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
  • oryginał skargi/wniosku,
  • materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
  • odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z potwierdzeniem jej wysłania bądź przekazania,
  • inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

       3.  Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:

  • oznaczenie Muzeum,
  • informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
  • imię i nazwisko wraz ze stanowiskiem służbowym osoby rozpatrującej skargę.

       4.   Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w Kancelarii Muzeum.

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

  1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca.
  2. Skargę/wniosek rozpatruje się zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
  3. Informacje o stanie załatwionych spraw dotyczących skarg i wniosków można uzyskać:
  • dzwoniąc na numer telefonu: 22 831 76 92, lub tel: 22 831 40 61, wew. 117;
  • kierując zapytanie na adres poczty elektronicznej: kancelaria@muzeumliteratury.p

______________

Zarzadzenie_15_2024_tryb_i_zasady_zalatwiania_skarg_i_wnioskow.pdf